A WizzAir vasárnap 19:55-kor Rómából Budapestre tartó járatának felszállását egy órával késleltette, majd nem sokkal később törölte a járatot – tudta meg a 24.hu egy utastól. A Budapest Airportról Rómába tartó járat este 8 órakor indult volna, de törölték, így az utasok nemcsak Olaszországból nem jutottak el Magyarországra, hanem Budapestről sem tudtak eljutni Rómába. A 24.hu információi szerint a római repülőtéren az utasokat 14:30-kor tájékoztatták a hétfői indulásról, de úgy tudják, más információt nem adtak. A Wizz Air egyelőre nem kommentálta a történteket.
Wizz Air-elnök: Nem az a célunk, hogy órákra reptereken hagyjunk utasokat információ nélkül
A közelmúltban több hasonló esetről is beszámoltak. Robert Carey, a cég elnöke nemrég a 24.hu-nak adott interjút, amelyben elmondta:
a széles nyári szezonban, amely október végéig tart, mintegy 32 millió utast fogunk szállítani, 4-5 millióan egyetlen hónapban. Minden nyáron vannak váratlan események: olvadó beton vagy hatalmas viharzóna. Ez mindig nagyon kellemetlen, együtt érzek az érintett utasokkal, és azzal is tisztában vagyok, hogy világosan kell látnunk, hogy mindent megtettünk annak érdekében, hogy ezekben a helyzetekben a megfelelő tájékoztatást nyújtsuk. De ha az összképet nézzük, sokkal megbízhatóbban működtetjük a hálózatunkat, mint egy hónappal ezelőtt, mert minden téren bővítettük a kapacitásunkat.

Frissítés: Megérkezett a WizzAir hivatalos válasza:
“A nap folyamán felhalmozódott késések miatt a Wizz Air szeptember 11-i, Rómából Budapestre közlekedő járatát kénytelenek vagyunk szeptember 12-re átütemezni, 14:30-kor induló járattal. A WIZZ SMS-ben és e-mailben tájékoztatta az érintett utasokat a járat átütemezéséről és a kapcsolódó információkról. A Wizz Air elnézést kér az okozott kellemetlenségekért, az átütemezéssel érintett utasok pedig a Wizz Air weboldalán keresztül vagy a Wizz Air ügyfélszolgálatán keresztül a számla másolatának bemutatásával igényelhetik a szállás- és egyéb költségek visszatérítését.”
A légi utasok jogai
Az (EK) 261/2004 rendelet szerint három fő joga van, amikor járatával kapcsolatban probléma merül fel:

Van pár igen fontos Európai Uniós egyezményes jogszabály, amit minden egyes légitársaságnak be kell tartania akkor, ha az EU-ban működik, vagy ott száll le. Ezeket a jogokat a Az (EK) 261/2004 rendelet tömöríti, és itt is lehet utána nézni, vagy akár szépen kimazsolázgatni, hogy adott esetben, ha például késik a járat, vagy törölték vagy bármi nem várt esemény történik velünk a repülőgépes utazásunk közben, mely szabályok vonatkoznak ránk nézve kedvezően, hogy az adott problémás úttal kapcsolatban kártérítésre legyünk jogosultak. Érdemes tisztában lenni a szabályokkal, mert adott esetben igen magas kártérítést is kaphatunk igen csekély utánajárást, vagy adminisztratív bürökráciai teendőket követően, vagyis megéri élni a jogainkkal, hiszen ha belegondolunk ezzel nem csak magunknak kedvezünk, hanem a leendő utasokkal is jót teszünk, hiszen ezzel az utazóközönség kvázi rákényszeríti a szolgáltatót, adott esetben a repülőtársaságokat, hogy még jobban figyeljenek ránk és a jövendő beli utasokra is! Vagyis elérhetjük vele azt, hogy magunk a társaságok is tanuljanak saját hibáikból. A következő információkat a skycop.hu-ról szedtük össze, és egyébként ők rednkívül hatákonyan lépnek fel az érdekünkben!
Teljes repülési kártérítéshez való jog
Késés, járattörlés vagy túlfoglalás esetében Ön 250-600 euró közötti repülési kártérítésre jogosult.
Egy járat akkor minősül késettnek, ha a célrepülőtérre több, mint 3 órás késéssel száll le.
A késő járata az EU-ból indult
A repülő egy uniós ország repülőteréről indult és a világ bármely más pontján szállt le.
A késő járata az EU-ba érkezett és uniós légitársaság üzemeltette
A járatát egy Európai Unióban bejegyzett szállító üzemeltette és egy uniós repülőtéren szállt le.
A járatkésés a légitársaság hibája akkor ha,
Legvégül, Ön csak akkor jogosult kártérítésre, ha a légitársaság felelős a fennakadásért. Íme néhány példa:
– Működési kérdések
A repülő azért nem tudott időben megérkezni, mert a légitársaság összekutyulta a személyzeti tervet.
– Repülőgép műszaki problémái
A járat fennakadása azért történt, mert valami tönkrement a repülőgépen és az nem gyártói hiba volt.
– Repülőgép váltási problémák
A repülőgép az előző járatából érkezett meg későn.
– Egyéb
Lehetnék még egyéb légitársasággal kapcsolatos problémák, amelyek megzavarhatták a járatot és jogosulttá teszik a kártérítésre.
Mekkora összegre számíthat járatkésés esetében?
A kártérítés összege a repülési távolságtól függ; minél hosszabb a repülőút, annál nagyobb a kártérítés összege:
500 km-ig
Viszonylag rövid, legfeljebb 1500 km-es utaknál a kártérítés:
250 euró
1500 és 3500 km között
Ha a repülési távolság 1500 és 3500 km között van, jogosult a kártérítésre:
400 euró
Több, mint 3500 km
Ha a repülőút hossza meghaladta a 3500 km-t, akár:
600 euró
Ugyan ezek a szabályok vonatkoznak a Járatkiesésre is!
Annyi különbséggel, hogy: Számos eset van, amikor nem a légitársaságok felelősek a járat fennakadásáért,
így Ön nem jogosult repülési kártérítésre!
Mikor nem jogosult járatkésés miatti kártérítésre?
Kevesebb, mint 3 órás késés
A járata késett ugyan, de kevesebb, mint 3 óra alatt megérkezett a célállomásra.
Sztrájk és váratlan esemény
Sztrájk a légitársaságnál vagy a repülőtéren, illetve számos egyéb váratlan esemény, amelyet a légitársaság nem tud ellenőrizni, rendkívüli körülménynek minősül, így Ön nem válik jogosulttá kártérítésre.
Rossz időjárási feltételek
Ha a kiindulási repülőtéren vagy a célrepülőtéren fennálló időjárási feltételek miatt a repülés nem biztonságos, Ön nem jogosult kártérítésre késés esetén.
Repülőgép gyártói hibák
Amikor egy repülőgép gyártói hiba miatt megy tönkre (és nem hanyag karbantartás miatt), az rendkívüli körülménynek tekintendő. Így Ön nem jogosult kártérítésre.
Nem uniós járat/szolgáltató
Ha a járata az Európai Unióba szól, de a szállító nem az EU-ban van bejegyezve, Ön nem jogosult kártérítésre.
Ugyan ezek a szabályok vonatkoznak a TÖRÖLT JÁRATOKRA is!
annyi eltéréssel hogy:
A járatot több, mint 14 nappal korábban törölték
Ha a járatát a tervezett érkezési idő előtt több, mint 14 nappal törölték, Ön nem jogosult kártérítésre.
Mi a helyzet túlfoglalás esetén?
Mikor nem jogosult túlfoglalt járat miatti kártérítésre?
Számos eset van, amikor nem jogosult repülési kártérítésre! Például:
Önkéntes felajánlás
Felajánlotta, hogy odaadja ülőhelyét voucherért vagy egyéb juttatásért cserébe.
Útlevél problémák
Azért nem szállhatott fel a repülőgépre, mert túl későn érkezett a kapuhoz vagy nem voltak Önnél a szükséges dokumentumok.
Kettős kártérítés
Már kapott kártérítést a légitársaságtól az adott túlfoglalt járat után.
Nem uniós járat/szolgáltató
Ha a járata az Európai Unióba szól, de a szállító nem az EU-ban van bejegyezve, Ön nem jogosult kártérítésre.